Felanmälan

felanmalan

Fel och brister på de gemensamma anläggningarna både inne och ute anmäls till i första hand Tors Gränds Vicevärd 073-3125674, vid akuta ärenden HSB 0771-10 10 30
Telefontid, 13:00 - 17:00
Övrig tid: Skicka sms

Man kan även använda HSB gällande problem i den egna lägenheten men dessa jobb betalar lägenhetsinnehavaren själv, föreningen står endast för kostnader som berör våra gemensamma anläggningar.
Till gemensamma anläggningar räknas t.e.x tvättstugan, bastu och föreningslokal.

När det gäller stopp i avlopp i lägenhet ansvarar den boende för de synliga delarna som vattenlås och rören som löper ner i golvet.
Föreningen står alltså för kostnader som gäller stopp i stammar.

Om man är det minsta osäker så går det bra att kontakta styrelsen innan man gör en felanmälan till HSB eller annan hantverkare.

Har en skada uppstått i lägenhet kan det vara aktuellt att kontakta försäkringsbolaget,
alla lägenheter i BRF Ginsten har en gemensamt upphandlad försäkring hos Länsförsäkringar.

Hemförsäkring måste alla boende teckna själv men man behöver alltså inte ha med ”bostadrättstillägg” som ett tillägg till sin egen hemförsäkring. 

Anmäl skada hos Länsförsäkringar på deras hemsida eller via telefon på 035-15 10 00.
Vårt försäkringsnummer är 3021148, som anges vid eventuell skadeanmälan.
Självrisk tillkommer. Se även detta dokument.

Vid akut större skada görs skadeanmälan på icke kontorstid till Länsförsäkringar Larmcentral på 020-59 00 00.

Har man fått problem med ohyra kontaktar man Länsförsäkringar, denna försäkringen gäller utan självrisk.
Lägenhetsinnehavaren kan ringa direkt till Länsförsäkringar på 035 - 15 10 00.
Som avtalsobjekt uppger man BRF Ginsten och sina egna kontaktuppgifter så hör tekniker av sig så snart som möjligt.

Vid problem med Internet och övriga tjänster via fiber kontaktar man Telias support på 90 200.
Om problemet inte kan lösas inom rimlig tid har man rätt till gratis mobilt breband från Telia.

Glöm inte att förklara att det gäller ett gruppabonnemang för HSB BRF Ginsten när Ni kontaktar Telia.